Care este marele SECRET al pantofilor Louis Vuitton

0
27
A woman walks by a Louis Vuitton luxury boutique at the IFC Mall in Shanghai June 4, 2012. China is the world's third biggest market for personal luxury goods, worth at least 160 billion yuan ($25 billion). China's importance for firms such as Louis Vuitton's parent LVMH and Gucci's PPR SA is indisputable: last year, as Europe was mired in financial crisis and the U.S. economy faltered, mainland Chinese shoppers spent an estimated 111 billion yuan ($18 billion) on luxury goods, according to consultants Bain & Co. In the next three years, it is expected to leapfrog over Japan and the United States to take the top spot, with the luxury segment expanding to 180 billion yuan ($28 billion). As it grows, the market is also maturing, moving from so-called aspirational luxury, where bling is king, to what experts call absolute luxury: the desire to be seen as both wealthy and discerning. Picture taken on June 4, 2012. To match Feature CHINA-LUXURY/ REUTERS/Carlos Barria (CHINA - Tags: BUSINESS)

Marea majoritate a pantofilor marca Louis Vuitton, vandute de grupul Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH) la preţuri cuprinse între 500 şi 1.800 de lire sterline perechea, sunt fabricati la uzina Somarest din Cisnădie, sustin jurnaliştii de la The Guardian. Potrivit publicaţiei britanice, existenţa acestei intreprinderi reprezinta un secret bine păzit, iar echipa managerială face eforturi pentru a se asigura că nu există nicio menţionare a mărcii Louis Vuitton. O echipă de documentare a unei televiziuni franceze i-a fost interzis accesul în uzină în anul 2014 iar Bernard Arnault, directorul general de la LVMH şi cel mai bogat om din Franţa, a respins orice acuzaţii, scrie incomemagazine.ro.

The Guardian afirma că, profitand de mana lucru ieftina din Romania, LVMH a construit prima uzină la Cisnădie în 2002, care, în 2004, producea 1.500 de perechi de pantofi pe săptămână, potrivit CV-ului online al directorului de la acea dată al companiei. A doua unitate a fost ridicata la Avrig în 2009, unde se realizeaza componente pentru genţi de mână şi valize.

Jurnaliştii de la The Guardian au putut intra pentru prima dată în fabrica de la Cisnădie şi au confirmat că mii de pantofi Louis Vuitton ies saptamanal pe poarta intreprinderii, aproape gata cu excepţia tălpilor. Somarest a refuzat sa ofere detalii privind volumul productiei, dar CV-ul online al directorului de operaţiuni susţine că producţia a crescut cu 70% comparativ cu 2007, ceea ce ar insemna peste 100.000 de perechi pe an.

O purtătoare de cuvânt de la uzina de la Cisnădie a acceptat să dezvolte subiectul. Potrivit acesteia, managerii sunt francezi, iar materialele utilizate vin tot din Franţa. După asamblare, produsele pleaca spre Franţa şi Italia unde sunt „finalizate” pentru a beneficia de etichetate drept „made in France” sau „made in Italy”, conform legislaţiei UE. Oficialul a precizat că muncitorii sunt mulţumiţi de condiţiile de muncă de la Cisnădie, mult mai bine decât în altă parte a ţării. Acest lucru a fost confirmat şi de Inspectoratul Teritorial de Muncă din Sibiu, potrivit căruia lucratorii beneficiază de week- end-uri libere şi plăţi pentru orele suplimentare. „Nu au existat plângeri” a spus Enciu Dumitru.

Purtătorul de cuvânt a mai spus că în prezent cele două uzine au 734 de angajaţi care primesc salariul mediu din industria de confecţii din România. Potrivit organizaţiei Clean Clothes Campaign acest salariu este de aproximativ 133 de euro pe lună, ceea ce înseamnă că un muncitor ar avea nevoie de salariul pe şase luni pentru a putea cumpăra o pereche de pantofi Louis Vuitton, scrie agerpres.

LĂSAȚI UN MESAJ